25 Haziran 2017 Pazar

Ramazan Bayramını Bir Elmanın İki Yarısı Gibi Yaşıyorum

Ömrümüzden sağlık, ahenk, coşku, sevgi ve saygı hiç eksik olmasın...

E ngelsiz renkler kişisel web yolculuğu takipçilerim merhaba,
Özel ve dini günler kategorisinin konusu ve blog haritam kategorisinin konusunu Ramazan bayramını bir elmanın iki yarısı gibi yaşıyorum başlığını altında birleştirmek istedim.

Ramazan bayramının yeni gününün ve gecesinin hayırlara vesile olması dileğimle bir giriş yapıp sağlık, bereket, huzur, mutluluk ve sefa içinde, inancımız doğrultusunda daim olmasını temenni ederim.

Ömrümüzden sağlık, ahenk, coşku, sevgi ve saygı hiç eksik olmasın...

Ramazan bayramı geldi mi benim hatıralarımın gölgesi yürür zihnimin üzerinde, sessiz bir kuş gibi usulca konar bir hastane bahçesindeki ağacın dalına ya da gökyüzünde süzüle süzüle uçan bir kuş misali dolaşır.

Kah beni üzer kah beni sevindirir anılar. Tıpkı bir elmanın ikiye ayrılmış dilimleri gibi.

Ramazan bayramının önemi değeri farklıdır nazın da, zarafetin de, hiç bir yerde bulamazsın tadını lezzetini, kokusunu, aromasını çünkü asıl adı baklavadır yersin ikram edildiğinde. 

Damak tadın önce hisseder gönlün tadını düğümlense de boğazın usul usul, sessiz sessiz, yavaş yavaş, çaresizce ve yarım umut dolu gözlerle yersin önce hayatın yedirdiği baklava dilimlerini.

Yaşam denen kısaltılmış uzun çizgide anılarının acısı akar akar çağlayan olur fakat ne özleyeni nede duyanı olur.

Hatıraların acımasızlığı içine virane olmuştur. Acıtır usulca yalnızlığın içinde yalnızlığın karanlığında pembe düşlerinde kışında.

Sert sessizliğiyle marur bakışlarınla anlatamazsın bayram gelmiş kime, ne zaman, nasıl, kim, nerede, neler yapıyor, neler yaşıyor. Ramazan Bayramı gelmiş dostum tıpkı bir elmanın yarısı gibi yaşarken.

Eksik olanların yerleri doldurulamaz, anımsarsın sadece o güzel günlerin hatırına sadece sevgin kalır acısıyla, tatlısıyla gecen ömrün puslu yolunda rehber olan...

video

Satırlarımı burada son ufkunda bırakıp eksikliklerini bol bol hissedebildiğimiz ne varsa bu özel ve dini günlerde değer yargılarımızdan uzaklaşmadan  bayramın güzelliklerini, ahengini, feyzini, bereketini, atmosferini, hakkıyla yaşamamız adına Cenab-ı Allah'ın bütün insanlığa nasip etmesini dilerim.

Yola devam : Blog haritam takipçilerim, blog dünyasında doğru bilinen yanlışlıkları öğrenmek istiyorsanız bir önceki sağlık sorunun blog sayfası üzerindeki etkisi neler ? ve bir sonraki post yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum.

Bu içerik Engelsiz Renkler-Kişisel Web Yolculuğu tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

6 yorum:

  1. Ne güzel bir yazı olmuş emeğinize yüreğinize sağlık Rabbim daha nice güzel bayramlar görmeyi nasip etsin inşallah hayırlı bayramlar 😊sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz, ilginiz ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Size hayırlı bayramlar dilerim.
      Saygılarımla

      Sil
  2. Sevgili oğlum. O kadar güzel yazmışsın ki hayran oldum. İnanç ne kadar ulvî bir şey. Yazı içine alıyor insanı. Bu güzel bayram gecesinin bayağı geç saatlerinde ancak bir yayın girip, gelen kutusunda postunu gördüm. Sessizce giderim, Abdullah oğlumu uyandırmadan, uyumadıysa da rahatsız etmeden okur, yorum yazar ve Allah'a ısmarlarım dedim. Kalemine sağlık oğlum. Allah tüm dualarını kabul etsin. Ailecek sağlıklı, huzurlu bir bayram geçirmenizi temenni ediyorum.Sevgiyle gözlerinden öperim oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem bayram için yaşamından küçük bir kıssa yazmaya çalıştım. İnançlarımız sayesinden var olduğumuz anlatmaya çalıştım. Ece teyzem daha uyandım. Yorumunuzun mesaj sesi gelince cepten yanıt vermek istedim. Paylaşımlarımı okuyup, yorum yapıp,takip etmeniz benim için onurdur. Amin Ece teyzem cümlemizin duaları da kabul eylesin. Katkılarınızdan ve güzel dilekleriniz den dolayı teşekkür ederim. Ben de hayırli bayramlar dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. 2.3.ve sondan ikinci paragraftaki temennilerinize aynen katılıyorum.Hepimiz içn hayırlarla dolu daha nice bayramlar diliyorum ben de.Sizi G+ ekledim bu arada ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşim hanım, güzel yorumunuz ile hoş geldiniz. Hayırlı bir şekilde önümüzdeki bayramları ulaşmak dileğimle. G+ takibiniz için teşekkür ederim. Paylaşımlarımı takip etmek isterseniz GFC'den de takip edebilirsiniz.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.